Thursday, October 29, 2009

给贝贝的第一件新衣

如果说我是个吝啬的母亲,一点也不为过。Yes, I am a stingy Mummy.

从出世到现在,除了奶瓶,奶粉及一个小枕头以外,我没买过一件衣物给我的贝贝。 她所穿的用的都是亲戚朋友给的。Except milk bottle, milk powder and small pillow, I have never buy Zoen anything. Till now she is 8 1/2 months, no more cloth can fit to her untill 1 year old. So.. I got NO CHOICE but buy her a few.. hahah

到现在8个月半,没啥衣服可穿了,其他到一岁才能穿。没法子咯,只有.. 啊哈!!。。。 买几件暂时顶住咯。

买给贝贝的第一件裙子..不过还是得等到大点才能穿。这在泰国买的。;)
First dress I bought for her, from Thailand.. so sweet... but a bit oversize..so have to wait maybe another 2 months to fit in.

这些是在Manjaku 买的,大约50令吉左右。
Bought at Manjaku, about RM50 only..

酱咯,想给他买好点的,但又舍不得,过没两个月她又不能穿了也。为了弥补我的'愧疚', 所以每天晚上要唱歌讲故事给她听。唱到讲到我词穷了,还搬了我的《论语》出来呢(三字经与唐诗被她弄伤手脚了。。shiiiii..心痛到..)...领教过贝贝功力的人,因该知道厉害吧!!哈哈!哇,少点耐性真的是不行也。
Like that lor. Would like to buy her better one but after 1 or 2 months she can not fit into t he cloth anymore. So, in order to compensate my 'guiltyness' , I sing song and be the story teller every night untill my brain dried out..got my Confucious Philosophy for her (my other 2 books..aizz....she torn off few pages..hmm).. teaching the little really have to be very patient..

No comments: